Liever niet onze namen noemen in je / uw reactie.

woensdag 27 juni 2012

De oorlogsbruid

Zondag keur ik de kaft en zet mijn eerste stapjes in de wereld van Edith Hahn.
Al snel zuigt het boek me op.
Ik kan mij 's avonds na twaalven met moeite losrukken uit de omarming van het verhaal.
Ze vertelt mij haar -waargebeurde- verhaal.
Neemt me mee in haar eens zo zorgeloze leventje als student.
Duitsers onderbreken ruw haar afstuderen en zonder diploma belandt ze in een werkkamp.
Hard werken eist haar tol.
Haar moeder wordt gevangen genomen.
Edith verandert haar identiteit en trouwt notabene met een nazi-officier.
De haat-liefde verhouding verscheurt haar vanbinnen.
Naar de buitenwereld speelt ze haar rol voortreffelijk.
De innerlijke strijd sloopt haar psychisch, maar ze is een sterke vrouw.
Edith wil me haar verhaal verder vertellen, maar de tijd is op.
Ze moet wachten, onder mijn wekker.
Vanavond doet ze haar boekje weer voor me open.
Aanradertje!

1 opmerking:

  1. Zet ik mijn nog-te lezen-lijst.
    Of het er ooit van komt is dan nog niet zeker want die lijst is lang en mijn tijd weinig. Maar het lijkt idd een goed verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Ahh, dat vind ik nou zò leuk hè, een reactie van jou! Ps. Gebruik liever niet onze namen :-)