Liever niet onze namen noemen in je / uw reactie.

maandag 16 mei 2011

BobbelTJE werd bobbEL

'k Heb het volgens mij al jàren.
En het zit me ook wel best hoor.
'k Ben niet zo moeilijk.
Zolang er maar geen grote pukkel bovenop mijn neus gaat groeien.
Of een enorme dikke, lange haar midden op mijn wang.
Of een grote zwarte snor op mijn bovenlip.
Nee, laat mij nou maar.
Maar ja, zoals julle weten zouden we naar de Veluwse Bron gaan.
En ik wist dat ik een massage zou krijgen en dacht dat ze ook mijn gezicht zouden doen.
Het lijkt mij vreselijk om een gezicht te masseren met een vetbobbeltje.
En die had ik dus.
Een vetbobbelTJE.
Dacht ik slim te zijn.
Ik prikte er middenin met een naald (niet gedesinfecteerd).
En ja hoor, na veel geduw en geknijp was het bobbeltje gehalveerd.
En zeer dat het deed, mèn!
De dag erna: een grote vlek, wat later een korstje werd, lekker onsmakelijk ;-(
En nu word ik afgestraft: bobbelTJE is inmiddels BOBBEL en heet officieel een cyste.
Want hij ging ontsteken.
Dokterlief zei doodleuk: die laat je toch zeker weghalen?
Was het zo afzichtelijk dan?
Huh, weghalen?
Eh, ja, ja tùùrlijk, dokter ehhh, moet ik dan onder narcose?
Nou, 't valt mee, ik zal plaatselijk  verdoofd worden.
Bij de poli chirurgie.
't Is net echt.
En voor nu een kuurtje om de ontsteking weg te laten gaan.

Je moet er wat voor over hebben hè, om mooi 'te blijven' ;-)

Ciao!

4 opmerkingen:

  1. Tja, wie mooi wil zijn 'moet' pijn lijden....
    Je bent ook wel een oen hoor, met een vieze naald in zo'n ding gaan staan prikken. Mén, je vraagt om narigheid. Nou ja, je bent hem nu binnenkort écht kwijt.
    Succes er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, je hebt het wel grappig omschreven, maar grappig zal het vast niet zijn, zo'n bobbel op je gezicht...
    Maar ik kan je vertellen, ik heb al vaker plekjes weg laten halen en bij mij viel het alle keren ontzettend mee! Twee keer een dikke (onrustige) moedervlek, en een half jaar geleden nog drie rare bobbeltjes die zomaar op m'n hoofdhuid waren gekomen. Zaten er ook al járen maar werden steeds groter en de kapper bleef er steeds achter hangen...
    Één moedervlek was trouwens wel een lang verhaal, die had de huisarts even weg gehaald, maar hij kwam weer terug, moest ik alsnog naar de plastisch chirurg om een groter stuk weg te laten halen, is een oerlelijk litteken geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, nou heel veel sterkte ermee.
    Dit keer geen foto's bij je blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad afgestraft worden.

    Gefeliciteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen

Ahh, dat vind ik nou zò leuk hè, een reactie van jou! Ps. Gebruik liever niet onze namen :-)