Liever niet onze namen noemen in je / uw reactie.

maandag 7 maart 2011

Verander woede

Oh, wat is het zonnetje lekker!
Ik heb net even een bakkie genomen op mijn trapkrukje net in de deuropening.
Ik sloot even mijn ogen en nam de geluiden in me op: een fluitende vogel, het geschraap van de stoel van de buuf, het hoesten van een andere zonaanbidder...nèt zomer!!
Dat is echt Genieten.
Mijn tweede bakje ga ik zometeen ook maar even in 't het zonnetje nemen, voordat de schaduw het weer gaat winnen. Ik moet dus snel wezen, nog 1,5 meter zon...

Vorige week heb ik alle muren van de kamer, keuken en bijkeuken een ander tintje gegeven. Het ruikt helemaal naar de latex! Ik ruik toch liever 'echte' verf hoor.
Het wordt helemaal gaaf, alle meubels gebroken wit, 1 wand bruin-grijs, het lijkt wel een plaatje uit Ariadne at Home, mijn favo maandblad.
Nu nog even de laatste puntjes op de i -> de vensterbank, orgel en deur gebroken wit verven en dan de kachel, deur en plinten in de bijkeuken nog. Nog een stel nieuwe gordijnroedes en nieuwe vouwgordijnen.
Nou, dan ben ik aardig tevreden.

Dan gaat de knip weer dicht, want ongemerkt kost het toch wel wat...en wat dacht je van straks alle zomerkleren weer kopen...

En, jullie ook 'verander woedes'?


Groetjes van mij!

9 opmerkingen:

  1. Haha, nou ik verander wel eens wat maar dat blijft dan wel beperkt tot het verplaatsen van wat meubelstukken. Zo fanatiek als jij dat aanpakt, doe ik eigenlijk nooit.
    Maarre, foto's???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Foto's, foto's...heerlijk he om alles te veranderen...ik vind het ook leuk om alles eens op een ander plekje te zetten ( vroeger deed ik dat elke week...handig joh met twee auti's achteraf ;))
    Maar ik ben al zowat klaar voor de zomer, veel gekregen weer en nog zat ( denk ik) van vorig jaar alleen voor de oudste moet ik denk ik nog wel op pad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal eens een leuke recatie zetten ;) (staat hierboven!)

    Van veranderwoede heb ik niet veel last, van een ander soort woede des te meer op dit moment :(
    Er valt bij ons weinig te verplaatsen of te schilderen, ben heel blij met bijna al onze meubeltjes... (alleen de bank ben ik beu)
    Ik vind het wel leuk om met accesoires te rommelen en heb tegenwoordig ook altijd wel bloemen in huis!

    Heb al enorm veel zomerkleding gekocht, kijk ook zo naar de zomer uit deze keer, dat ik me niet kon inhouden... Alleen nog schoenen en Birckenstockjes voor de hele bende!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben niet echt van het meubels verplaatsen zeg maar. Àls ik dat al doe staat het binnen het uur weer zoals het stond..haaha..tegen zulk soort veranderingen kan ik dus gewoon niet ;) En wat kleur in huis betreft verander ik dus ook niet (meer) hier is alles wit en zand en blauw kleurig. En dat hòòrt gewoon bij ons! Ik ben wel aan de verf hoor, dat dan weer wel haha..morgen de salontafel een laatste laagje en dan ben ik weer helemaal b(l)ij! Heerlijk ook zo in het zonnetje! Ik heb ook gelijk de vensterbank gedaan en een fotolijstje en 2 stoeltjes en wat letters en de eetkamertafel en en en..maar goed, morgen dus de laatste ronde, ook weer heerlijk!

    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons valt er ook niet veel te schuiven met meubels en eigenlijk ben ik ook heel tevreden. Ik zou alleen i.p.v. een bankstel 2 stoelen willen hebben. En nu de box weg is een sidetable op die plek. Er zijn hier genoeg dingen die wel een likje verf kunnen gebruiken... maar ja ik ben dus niet zie actief als jij :) Petje af hoor! Enne... wel foto's van het eind resultaat he!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Héérlijk, dit weertje! Ik ben normaal nooit zo'n poetsmiep maar van dit weer krijg ik altijd schoonmaak/opruim kriebels. De ramen zien er ineens zo vies uit, de tuin kan wel wat voorjaarsplantjes gebruiken, vanmorgen was ik al op de vliering tussen de zomerkleertjes aan het neuzen, er is ook al het één en ander gekocht... Vorige week onze vakantie geboekt, heerlijk die voorpret :-)

    Maar schilderen doe ik eigenlijk nooit. Ja toen we hier kwamen wonen 5 jaar terug is alles gedaan. Meubels verschuiven doen wij ook weinig, een paar maanden terug hebben we voor het eerst de banken anders gezet, eentje op de plek waar eerst de box stond en de box staat nu voor het raam. Maar toch vond ik de vorige opstelling leuker. Als de box straks weer weg is zet ik het denk ik weer terug.

    Maar... het orgel wit schilderen?? Lijkt me een behoorlijke klus en ik denk ook niet dat manlief dat hier wat zou vinden... Al lijkt het me wel heel mooi staan in jullie kamer!

    Ben wel benieuwd naar dat plaatje uit de Ariande at home :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @An, bedankt voor je recatie, ha, ha, gelijk veranderd.
    Ik mis je op blog. Hopelijk heeft het niet met je woede uit te staan. In elk geval, wat het ook is: sterkte...
    Ik ga binnenkort op zomerklerenjacht, lijkt me weer leuk! En met een beetje geluk passen de Birckenstockjes van vorig jaar nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Wil
    Mijn woede/frustratie gaat over nogal vervelend 'gedoe' op mijn werk. Oftewel, ben hard zoekende naar een nieuwe job :(
    En bloggen misschien weer na Pasen. Ik klap de laptop zo dicht. We hebben gezocht naar een mooie invulling voor het vasten in de 40 dagen voor Pasen. Voor mij is dat geen internet, voor de rest van het gezin geen tv...
    Daar besteden we ongemerkt erg veel tijd aan, die tijd hopen we nu anders te gaan besteden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @An, vervelend joh! Ik hoop dat er qua werk weer snel iets leuks op je pad komt. 40 dagen geen pc is voor mij een megastraf. Ik vind het heel knap van je!

    BeantwoordenVerwijderen

Ahh, dat vind ik nou zò leuk hè, een reactie van jou! Ps. Gebruik liever niet onze namen :-)