Liever niet onze namen noemen in je / uw reactie.

donderdag 3 maart 2011

Zondag gaat de computer uit

Ik hoor nog het protest van beide dochters, toen ik meedeelde dat de computer voortaan op zondag uit bleef.
Maar tot op dit ogenblik heb ik er nog geen seconde spijt van gehad.
Wat heeft me dat een stuk rust opgeleverd!
Ja, ik weet het, er zijn er tallozen die het niet in hun hoofd halen op zondag iets achter de pc te doen, maar bepaalde dingen slopen er zomaar in. En dan moet je soms ineens de knoop doorhakken: nu niet meer.
Het gekke is, dat ik ze er nooit meer over hoor.
Ze wennen snel aan een bepaalde situatie.
En weet je dat de dag toch wel te vullen is?
Ik lees mezelf een slag in de rondte, HEERLIJK!
De meiden vermaken zich met kaarten maken (en dan doe ik ook mee hoor, vind ik leuk) of ze zijn met strijkkralen in de weer.
En meestal zorg ik ervoor dat ik zaterdagavond het speelgoed omruil: even weer wat nieuw speelgoed van zolder en waar ze de hele week al zoet mee geweest zijn weer naar boven.
Maar wat echt typische zondagvulling is bij ons: spelletjes doen. Uno, Stratego, Sjoelen, Mens-erger-je-niet, Yathzee, helemaal leuk. Bij 1 spel doe ik echt niet mee, dat snappen jullie, maar voor de rest wil ik best aanschuiven (ook niet altijd hoor, mannetje is meer van de spellen).
Afgelopen zondag deden we Koloniste van Catan: superleuk om weer eens te spelen.
En laat ik dan gelijk maar weer eens winnen ;-)


Kijk, ze kunnen het niet hebben hè ;-)


Van de week in de vakantie: lekker lang pyjama-tijd! En dan heerlijk strijkkralen.


Het grappige is dat het dressoir niet meer bruin is en de muur niet meer gebroken wit.
Wat dat betreft is deze ▼ foto al verouderd.


En oudste heeft ook een gezichtsmethamorfose ondergaan: ze ging stunten met haar stepje bij het gemeentehuis, klapt op haar kin en knie en elleboog. Ik kon haar volgens nichtje nog net niet horen gillen in huis en dat geloof ik graag. Het zag er niet uit.
Ze is al 2 dagen van slag. Vanavond voelde ze overal spierpijn.
Maar de kinwond is nu dicht en ze heeft zelfs vanmiddag gezwommen met een waterdichte pleister.
Ik ben voor de zekerheid wel mee gaan zwemmen, ik had er geen lekker gevoel over.
Maar het ging aardig.

Groetjes van mij!

8 opmerkingen:

  1. De computer was hier 's zondags ook altijd uit, maar tegenwoordig gaat ie aan:
    Degene die op pleegje past kan zo mooi de kerkdienst thuis volgen.
    Maar verder gaat ie lekker uit, net wat je zegt: héérlijk rustig!
    Enne, bij wélk spel doe je dan niet mee...?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mam, ja ik schrok wel, ik kan vaak niet goed inschatten hoe erg het is, want ze huilt al gauw hard, maar ze was echt heel stilletjes. Ze zegt geen hoofdpijn te hebben en is niet misselijk. Ik weet t ook niet. Ik denk dat ze morgen wel weer de oude is.

    @Nellie: mens erger je wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige foto's zeg!
    En wat sneu voor de oudste, hopelijk is de schrik snel over en knapt haar gezichtje ook weer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Wilma, zelf gemaakt. Op Shabby.com of zoiets kun je ook erg leuke downloaden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of hier:
    http://fiedeldiedom.blogspot.com/ ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Wil,

    Ik kom ook eens bij jou kijken, ziet er gezellig uit! Zelf hou ik ook erg van spelletjes, maar bij de kinderen is 't erg wirsselend. De ene zondag doen we ze volop, de andere zondag zitten we allemaal met een boek (ook leuk). Hier blijft de pc ook uit op zondag en ik hoor ze er nooit over.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee hoor, bij ons gaat hij zondags ook niet aan. Je hebt ineens veel meer tijd voor elkaar :-) Spelletje rummikub ofzo, dat hier toch wel favoriet. Ik ben het ook niet gewend van thuis dus het ging hier eigenlijk automatisch.

    BeantwoordenVerwijderen

Ahh, dat vind ik nou zò leuk hè, een reactie van jou! Ps. Gebruik liever niet onze namen :-)